Vijf redenen waarom ‘ontzorgen’ voor ons niet zomaar een begrip is

Een "containerbegrip"

Ontzorgen is dé trend bij organisaties. De ene na de andere organisatie schrijft op de website dat zij hun klanten ontzorgen. Maar wat betekent dat eigenlijk? Is het inmiddels geen containerbegrip geworden, iets wat iedereen zegt? En waarom zeggen ook wij dat wij klanten ontzorgen? In deze blog leest u verschillende redenen waarom ‘ontzorgen’ voor ons niet zomaar een begrip is.

Ontzorgen bij Profimex: doen wat er gedaan moet worden

Ontzorgen betekent letterlijk iemands zorgen wegnemen. Ergernissen, onduidelijkheden of slechte communicatie: het is allemaal redelijk makkelijk op te lossen als men zich ervoor inzet. In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld snel op e-mails antwoorden, de telefoon opnemen, de klant continu op de hoogte houden, snel met oplossingen komen en gestelde deadlines halen. Bij Profimex vinden wij dit niet meer dan normaal. Daarom is ‘ontzorgen’ voor ons een ander woord voor ‘doen wat er gedaan moet worden’. Judith Koenderink, werkzaam bij Voortman Steel Group zegt er bijvoorbeeld het volgende over: “Het hele Profimex-team is op de hoogte van onze organisatie, dus het maakt niet uit wie je belt of mailt en het wordt geregeld. Daardoor worden vragen die we stellen ook snel opgevolgd. We hebben bijvoorbeeld wel eens te maken met spoedjes voor buitenlandse medewerkers die hier een korte periode zijn. Omdat Profimex de voorbereiding op orde heeft, kunnen we in korte tijd veel werk verzetten en zijn die spoedjes op tijd klaar.”

Wij maken het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk

Ontzorgen betekent voor ons ook dat wij het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken, zodat wij zorgen voorkomen voordat ze überhaupt ontstaan. En dat doen we op verschillende manieren.


1. Alle bedrijfskleding wordt 1-op-1 ingepast

Bij Profimex nemen wij het passen van bedrijfskleding zeer serieus. Al uw medewerkers krijgen hun bedrijfskleding op maat professioneel én persoonlijk aangemeten. Nadat wij samen met u de juiste kledingpakketten hebben samengesteld, plannen wij passessies in. Deze passessies vinden plaats in onze luxe showroom of bij u op locatie, uiteraard op een vooraf vastgestelde datum. Dat kan volgens twee werkwijzen:

Op afspraak in kleine groepen. Het grote voordeel is dat er voor iedere medewerker voldoende persoonlijke aandacht is.
Centraal passen, waarbij in één grote ruimte alle kleding wordt uitgestald en uw medewerkers een zogenaamde ‘pasroute’ volgen. Onze medewerkers verzorgen hierbij uiteraard advies en ondersteuning.

Beide werkwijzen hebben als eindresultaat dat voor iedere medewerker de juiste kleding wordt besteld. En dat voorkomt zorgen over kostbare kleding die door medewerkers niet of niet met plezier wordt gedragen.


2. Wij besteden veel aandacht aan de voorbereiding en planning

Al eerder schreven wij de blog Hoe Profimex binnen 30 dagen 250 medewerkers aankleedt. Deze blog verwoordt goed hoe wij klanten ontzorgen, en wij nodigen u dan ook uit om deze te lezen. Om alvast een sneak preview te geven, vertellen wij iets over onze voorbereiding bij projecten. Om iedereen in de organisatie van bedrijfskleding op maat te kunnen voorzien, starten wij met een verdiepend gesprek over de specifieke wensen. Op basis van de klantspecifieke wensen wordt daarna een planning opgesteld. Hierin worden alle cruciale stappen benoemd, maar wordt ook vastgelegd wie op welk punt actie moet ondernemen en wanneer. En natuurlijk worden in die planning ook concrete data voor de passessies meegenomen. Nieuwsgierig naar meer? Lees dan de blog.


3. Wij maken uw keuze gemakkelijk(er)

Na een uitgebreid intakegesprek - waarin concrete wensen, eisen, kleuren en andere mogelijkheden worden besproken - leveren wij bij nieuwe klanten kant-en-klare opties aan. Daardoor worden klanten al in het voortraject ontzorgd. Of zoals de al eerder genoemde Judith Koenderink van Voortman Steel Group zegt: “Toen we besloten om over te stappen heeft Profimex een voorstel gedaan voor vier verschillende kledingpakketten. Aan de hand van uitstraling, comfort en prijskwaliteitverhouding hebben we vervolgens de keuze voor één pakket gemaakt. De jongens zijn met name erg tevreden over de uitstraling. Het zijn geen hobbezakken, de kleding sluit mooi aan. Bovendien heeft de kleding niet de uitstraling van werkkleding, en daardoor wordt het met trots gedragen. Overigens gaat Profimex ook goed om met uitzonderingen, denk aan extra grote maten. De jongens kunnen hun bestelde kleding zelf bij Profimex ophalen. En ik hoor regelmatig dat ze onder de indruk zijn van de showroom en de pasmogelijkheden.”


4. Wij werken met een Kleding Management Systeem

Online bedrijfskleding bestellen? Bij Profimex kan het. Wij willen het onze klanten namelijk zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom hebben wij een digitaal Kleding Management Systeem (KMS) ontwikkeld. Hier bekijkt u een sneak preview van ons KMS (animatie).

5. Onze magazijnmedewerkers gaan tot het uiterste

In het magazijn van Profimex worden alle goederen ontvangen, verzameld en bedrukt. Wist u dat onze collega’s in het magazijn ieder artikel gemiddeld vier keer in de handen hebben voordat het - tot in de puntjes afgewerkt! - naar de klant gestuurd wordt? Of dat iedere order minimaal twee keer wordt gecontroleerd, zodat ons ‘foutenpercentage’ tot een minimum wordt beperkt? In het magazijn gebeurt alles met maar één doel: een optimaal resultaat voor onze klanten. Daardoor klopt iedere order tot in detail, waardoor klanten er na levering geen omkijken meer naar hebben.

Uw mogelijkheden bij Profimex

Bent u na het lezen van deze blog nieuwsgierig geworden naar hoe wij u kunnen ontzorgen? Neem contact met ons op of bezoek onze showroom.

Lees hier onze andere blogs