“Hoe lang gaat het duren?” Wij kunnen niet op één hand tellen - overigens ook niet op twee handen, of op drie - hoe vaak deze vraag ons al gesteld is. Ons antwoord verschilt natuurlijk per situatie, maar in deze blog geven wij alvast een kijkje achter de schermen. Bij Profimex krijgen wij het namelijk met gemak voor elkaar om binnen dertig dagen maar liefst 250 medewerkers te kleden. Hoe? Lees verder en ontdek het!
Onze uitdaging voor bedrijfskleding
In deze blog nemen wij u mee in de business case van een internationale dealerorganisatie voor (zware) bouwmachines die in Nederland, België en Luxemburg gevestigd is. Door een naams- en dus ook huisstijlwijziging moest vrijwel het gehele personeelsbestand opnieuw gekleed worden. In meerdere landen én op meerdere locaties. Een mooie uitdaging, maar geen probleem voor Profimex. In een onderhands aanbestedingstraject kwamen wij dan ook als meest veelzijdige en daardoor best passende partij uit de hoge hoed.
De eerste 10 dagen
Om iedereen in de organisatie van bedrijfskleding op maat te kunnen voorzien, zijn we het traject gestart met een verdiepend gesprek over de specifieke wensen. In dat gesprek kwamen verschillende onderwerpen aan bod, denk aan:
- Hoe gaan we de kleding verstrekken?
- Hoe gaan we de kleding aanleveren?
- Hoe verwerken we dit in het KMS (Kleding Management Systeem)?
Op basis van de klantspecifieke wensen is daarna een planning opgesteld. Hierin zijn alle cruciale stappen benoemd, maar is ook vastgelegd wie op welk punt actie moet ondernemen en wanneer. Het eerste actiepunt lag bij ons: wij hebben alle kleding verzameld die nodig was voor de maatopname op locatie. Onze klant inventariseerde ondertussen zelf welke medewerkers (en functiegroepen) er in aanmerking kwamen voor nieuwe bedrijfskleding. Ook werd in dit stadium het definitieve kledingpakket bepaald en werden concrete data voor de maatopnames in binnen- en buitenland geprikt.
Dag 10 tot 20
Op pad! Op diverse locaties in de Benelux namen onze professionals de maten op van alle medewerkers. Bijzonderheden - denk aan maatafwijkingen - werden met de klant besproken en in sommige gevallen werden alternatieven voorgedragen. Door ons ruime assortiment kunnen wij alle medewerkers uniform aankleden, en niet alleen de medewerkers met maat S tot XL.
Nu alle maten geïnventariseerd waren, wisten wij precies wat er nodig was om de klus te klaren. De eerstvolgende stap? Alle personeelsgegevens en de benodigde product- en maatinformatie in ons KMS verwerken. Daarna zijn alle producten bij onze leveranciers besteld, bij ons in Rijssen bezorgd en daar zorgvuldig per order verzameld. Alle producten zijn per medewerker dan wel afdeling gebundeld. Vervolgens ging het bedrukkingsproces van start en is alle bedrijfskleding bedrukt met het logo van onze klant.
Dag 20 tot 30
Bijna klaar… Alle werkkleding - voorzien van de juiste logo’s - is per medewerker nogmaals gecontroleerd, verzendklaar gemaakt en natuurlijk verzonden.
Het resultaat: perfecte bedrijfskleding
Het resultaat? Iedere medewerker is van een nieuw tenue voorzien; naar volle tevredenheid van onze klant. En dat niet alleen, de bedrijfskleding was precies op tijd klaar voor de open dag, waar de officiële presentatie van de naams- en huisstijlwijziging plaatsvond. Op enkele kleine naleveringen na hebben wij als team meer dan 5.000 producten opgemeten, besteld, bedrukt én verdeeld over 250 medewerkers op vier verschillende locaties in de Benelux. En dat binnen dertig dagen!
250 medewerkers gekleed in 30 dagen: ontdek het zelf
Wilt u ook ervaren hoe de bedrijfskleding van Profimex in uw organisatie het verschil kan maken? Neem dan vandaag nog contact met ons op. U weet nu: over dertig dagen kunnen uw medewerkers er al ‘in het nieuw’ bij lopen!