Tel. (0548) 544 815
  • (0548) 544 815

Promotieartikelen als marketingtool

Promotieartikelen zijn multifunctioneel inzetbaar. U kunt een cadeau weggeven op een beurs, tijdens een eigen evenement of als bedankje naar uw klanten en relaties. Hoe u het ook inzet, het versterkt uw merk. Diverse onderzoeken hebben door de jaren heen dan ook uitgewezen dat promotie een goede marketingtool is. Marketingfacts vatte de resultaten van die onderzoeken al eens samen in een duidelijke infographic. Maar zorgt een pen met uw bedrijfslogo erop er écht voor dat de gebruiker sneller geneigd is om iets bij uw bedrijf aan te schaffen? Het antwoord is ‘ja’. In deze blog leggen we u graag uit waarom én hoe u dit ook kunt bereiken. 

Ontdek de kracht van geven
Onderzoek heeft bewezen dat het effect van het gebruik van promotieartikelen twee keer zo groot is als het effect van advertenties op tv. 52 procent van de ondervraagden in een enquête van Vistaprint was positiever over een bedrijf na een unieke giveaway. Dezelfde enquête laat zien dat 50 procent van de ondervraagden dagelijks promotieartikelen gebruikt. Waar televisiecommercials gemiddeld maar voor 30 seconden worden bekeken, worden promotieartikelen maandenlang actief gebruikt. Goede voorbeelden hiervan zijn pennen, kladblokken en USB-sticks. En ook koffiemokken en notitieblokken zijn effectieve promotionele giveaways. Dit soort promotieartikelen mogen in uw marketing dan ook niet ontbreken. Het is de eenvoudigste manier om uw naamsbekendheid te vergroten en potentiële klanten elke dag aan uw bedrijf te herinneren. Ook al is de focus op uw merk onbewust, het vergroot de kans dat potentiële klanten uw merk herinneren als ze in het oriëntatie- of besluitproces zitten. 

De aandacht pakken van uw doelgroep
Promotieartikelen zijn dus een krachtig medium met een hoge return on investment. Daarnaast zijn giveaways een goede manier om de loyaliteit van uw potentiele of al bestaande klanten te vergroten. Maar net als alle onderdelen van reclame, werken ook promotieartikelen het beste als ze aansluiten op uw doelgroep. Houd daarom de specifieke interesses en voorkeuren van uw ontvangers in gedachten bij het kiezen van uw artikelen. Een gepersonaliseerde campagne werpt daarnaast ook vrijwel altijd zijn vruchten af. Denk dus goed na over zowel het artikel dat u weg geeft, als de promotie voor uw merk (campagne) die u hierop laat zien. Zo kunt u scoren met uw promotieartikelen en zorgt u ervoor dat uw ontvangers gráág iets voor u terug doen. Actief gebruik van uw promotieartikel zorgt namelijk voor sociale bewijskracht, sympathie en commitment. 

Meer weten? We schreven al eerder een blog over relatiegeschenken: 5 leuke feiten over relatiegeschenken. Profimex denkt bovendien met u mee als het gaat om artikelen voor promoten, bedanken en kennismaken. Neem gerust eens contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek! Profimex spart dan graag met u over uw (promotie)campagne, zodat uw boodschap en/of merk nog sterker over komt.

Deel dit bericht op uw favoriete social media!

Laat hier uw bericht achter...